Saturday, November 7, 2009

Kahwin itu disebabkan gatal belakang?


Lelaki ini kahwin 2





Mereka ini gatal belakang.Gambar Ihsan



Ramai sahabat sahabat karib gua sudah berkahwin , bertunang dan sebagainya. ini yang gua x puas hati ni. semakin mengecil la geng geng bujang macam gua ni. apa pasal lu nak kahwin?

lu da gatal merenyam sangat ker?gua tujukan soalan ni pd sahabat sahabat yang berkaitan.

sambil mendengar lagu mawi walaupun vokal gua lagi world dari dye , gua teringat masa akak gua no 3 kawen dulu.masa tu gua baru pandai bertatih.

budak nakal: mak, nape akak "bila" nak kawin?

akak bila tu panggilan untuk akak gua yang tersayang.

omak eden: Bosar nant ekau tawla jang..omak sibuk ni poei la men dongan abang ngah ekau

mak gua bilo sembang dengan gua memang pokat loghat nogorinyo walaupun dio da bermastautin di pahang selama 25 tahun sampai gua pown terikut.terima kasih mak.

gua pown dengan otak yang bingung pergi mencari abang ngah gua dekat rumah jiran gua.oo kat sini ghuponyo, sedang bermain gitar dan menyanyikan lagu air mata saksi cintaku dari kumpulan lestari.

jiwang habis. agaknya abang gua ni pown dah x sabar nak kahwin.akak gua no 3 ni dah langkah bendul. sebab tu abang gua layan perasaan main lagu jiwang sambil memakai seluar jean koyak di lutut dan baju shirt bergambar kurt kobain.

dalam hati gua " patutla lu xde awek sampai sekarang"

abang ngah gua tiba tiba berhenti menggoreng gitar, dan memanggil gua.

abang ngah: maghi kojap, gatal la blakang badan aku ni. ko garukan.

gua masa tu memang boleh dikategorikan sebagai budak milo.apa apa hal memang gua jadi budak milo. beli rokok dekat kedai haji hamid, beli roti la,beli air cokela. sampai haji hamid tension dengan gua. " ko isap rokok ke puteh? aku report dekat mak ko nanti".

untuk makluman, masa gua kecik dulu orang kampung gua panggil gua puteh. dah besar jadi putih karat.

abang ngah: erm sedap..sedap sedap..

abang ngah gua mengerang kesedapan akibat garuan dari tangan gua yang agak halus. suara kesedapan itu menarik perhatian anak lelaki jiran gua. nasib baik anak anak dara sunti tak dengar.kalau ada yang dengar tu,mesti tengah menyorok dekat celah celah tingkap,menghayati suara kesedapan itu.

Mizan: itula ko. aku suruh kau kawin ko xnak.kalau x, bini ko yang garu belakng ko sekarang ni.

Abang ngah gua senyap seribu kata sambil memejam mata. mungkin beliau dialam mimpi bersama bidadari syurga.gua tersenyum puas.

Jawapan gua sudah dapat. gua mencari mak gua. di suatu sudut belakang rumah gua di sebelah kolam ikan keli, gua berjumpa mak gua sambil membawa khabar gembira.

Budak nakal: mak, orang dah tau sebab apa akak " bila" nak kahwin..

omak eden : sobab apo?

Budak nakal: sebab akak gatal belakang.

Tiba tiba Mak andak gua yang tengah menyiang ayam menyampuk tanpa memberi salam,

Mak andak: salah tu jang.. sobonarnyo gatal dopan.

Gua bingung, dan terus blah begitu sahaja.

P/s: sertai persatuan bujang semalaysia








13 comments:

  1. hahaha..bg sesape yg x paham, bley bertnyer tnpe malu dan segan

    ReplyDelete
  2. Ape yg xpahamnye...

    Dah terang2...xkn nk suluh g..adeh...

    neway...xnk komen pape...truskn dgn pnulisan2 blog anda yg lain ek...i'm waiting for them..
    (^_-)

    ReplyDelete
  3. waaa..bayar la.hehe
    ingt sng nk dgr citer free

    ReplyDelete
  4. ek eleh...

    xnak...amboi...Trasa panas ke ngan Buaya..Oh Buaya?? huhu...
    Actually bkn tuju kt sume laki pon...
    sape2 yg buaya jela...[lain la kalau awk ni btol2 buaya' idok? hihi]

    pompuan sundal?
    panggil la pe awk nk pggl...
    mgkn sesuai pggln tuh....

    neway...sy xbenci askar k...(^_-)

    ReplyDelete
  5. hahah..terase ke cik kak oi..
    posting sy xad kn mengena dgn sensitivity gender,agama, or bangsa.

    boya?x terase pown.
    awk terase ke sy suh awk posting tajuk prempuan sundal?

    haha..neway sy x benci cikgu

    ReplyDelete
  6. xtrasa pon...

    tapi xdek topik psl pompuan sundal...
    mgkn sbab sy pon pompuan gak kot...

    sy bkn ckp pasal posting awk nih...
    tp psl posting sy..erk..huhu

    awk memang xbenci cikgu pon..
    sy tau awk syg sy...(^_^)..[ayat gedIk]

    ReplyDelete
  7. bwekk..gedik sungguh cikgu2 zaman skrang rupenyer..beza dgn cikgu yg dlu.haha



    askar jgk yg ok..

    ReplyDelete
  8. ek eleh...prasaan lak mamat nih..

    OK ke?...termenung tgk langit? merenung bulan??
    Whatever...huhu

    [thanks coz jadikan diri ni gedik...bwekkk]

    "askar yg sengal" - yg ni sorg jek! perhatian!

    ReplyDelete
  9. HAHA..cikgu jgn la emo k..
    i'm in happy mood

    chelsea win over MU

    ReplyDelete
  10. OK ke?...termenung tgk langit? merenung bulan??
    Whatever...huhu

    pernyataan ini ditujukan pd sy ker?
    haha..tidak sama skali sy nk bwat cmtu.

    gurl is not a matter of death and life to me

    ReplyDelete
  11. egonye laki nih...

    sy nak sgt tgk sape pompuan yg leh jtuhkan ego awk...seriously i am...
    tgk kwn awk tu, bahagia jek ada awek...
    ke dah fobia beb? takut akan disakiti lagi?? [maybe?]..

    "Emo ke bunyinye?"
    hahaha...xdek pon mcm tuh...
    awk jek yg baca komen sy dgn nada yg salah [maybe]..huhu

    Pape pon...up 2 u ler..
    sy kn xknal awk...(^_^)

    Neway...Tahniah ler sbb Chelsea mnang...(^_-)

    ReplyDelete
  12. erk!
    bkn nk interupt coversation u guys,
    nk komen je.
    hee!
    merepeknye die tulis.
    puteh2.
    hehe!
    da lame xupdate blog.
    tgn da xberseni nk mengarang sejak2 menaip je ni. :))

    ReplyDelete
  13. huyyooo...
    hebat2...
    cerita hebat,komen yg mantap...
    opss...
    lupe2...men interup je...
    hehe...
    pin..pin...tumpang lalu jap
    nk tumpang nyeb0k je...
    lalalalalala~

    ReplyDelete